check
חוקרים חדשים במכון איינשטיין | מכון איינשטיין למתמטיקה

חוקרים חדשים במכון איינשטיין

10 אוקטובר, 2021

לכבוד פתיחת שנת הלימודים אנו שמחים להציג את החוקרים החדשים שהצטרפו למכון איינשטיין השנה.

 

-

שי אברה

שי עוסק בתורת המספרים ובתורת החבורות, ובשימושיהן לבעיות בתורת הגרפים, בקומבינטוריקה ובמדעי המחשב. לאחרונה מתעניין שי בהשערת רמנוג׳אן, בתוכנית לנגדלנס ובחבורת אריתמטיות. הוא חוקר שימושים של נושאים אלה בהקשר של מרחיבים רב מימדיים ושל קודים מתקני שגיאות, קלאסיים וקוונטים. המחקר של שי מתמקד בחיפוש אחר קשרים חדשים ולא מובנים מאליהם בין נושאים שנראים לכאורה רחוקים אלה מאלה.
שי הוא בוגר האוניברסיטה העברית, חתן פרס נסיהו על תזת הדוקטורט הטובה ביותר ופרס רמנוג'אן וזוכה מלגת עזריאלי.

-

נעם ליפשיץ

נעם חוקר קומבינטוריקה אקסטרימלית, פונקציות בוליאניות ואנליזת פורייה דיסקרטית ומתמחה בשיטת החונטה המקשרת ביניהם. הוא משתמש בשיטות מתורת ההצגות, אנליזת פורייה ותורת המספרים האדיטיבית, לפתרון בעיות קומבינטוריות קלות לתיאור.
נעם הוא זוכה מלגת אדמס.

-

יובל פלד

יובל, המשתייך הן למכון איינשטיין והן למחלקה למדעי המחשב, עוסק בקומבינטוריקה ומתעניין בייחוד בשאלות הנוגעות לגרפים וקומפלקסים מקריים וטופולוגיה דיסקרטית. מחקריו משלבים כלים ושאלות מתורת ההסתברות ותורת הגרפים במטרה להבין את הטופולוגיה והגיאומטריה של מודלים שונים של קומפלקסים מקריים ולגלות שימושים שלהם במתמטיקה ומדעי המחשב.
בשנת הלימודים הקרובה יובל ילמד שני קורסים בתחומי המחקר שלו - קומבינטוריקה (80520) והשיטה ההסתברותית בקומבינטוריקה (80721).
יובל הוא בוגר האוניברסיטה העברית וחתן פרס נסיהו על תזת הדוקטורט הטובה ביותר.

-

זאב רוזנגרטן

זאב מתעניין בתורת המספרים ובגיאומטריה אלגברית, בדגש על שדות בלתי-מושלמים. מחקריו עוסקים בגיאומטריה ואריתמטיקה של חבורות אלגבריות על השדות האלה, במיוחד בשאלות הנוגעות לנקודות רציונליות ואוני-רציונליות. בסמסטר הקרוב זאב ילמד קורס ביריעות אלגבריות אבליות (80873).
זאב הוא זוכה מלגת צוקרמן.

לכל חברינו החדשים נאחל "עלו והצליחו"!