check
סמינר תלמידי מחקר - מיכאל גלסנר ונעם קולודנר | מכון איינשטיין למתמטיקה

סמינר תלמידי מחקר - מיכאל גלסנר ונעם קולודנר

תאריך: 
ב', 24/05/202116:00-18:00
מיקום: 
חדר סגל מנצ'סטר
ההרצאה הראשונה 16:00-17:00 תועבר על ידי מיכאל גלסנר.

כותרת: אופרטורי סולם
אבסטרקט: מאז ש התגלתה תורת הקוונטים היא מהווה מקור לתיאוריות מתמטיות רבות. אנחנו נחקור דוגמא אחת כזאת, משוואת שרדינגר הסטציונרית עבור האוסילטור ההרמוני. הניסיון לפתור את המשוואה יחשוף מבנה אלגברי עשיר המתאר את התכונות הספקטרליות של אופרטורים דיפרנציאלים מסוימים. מבנה זה יאפשר לנו לפתור את המשוואה בצורה מאוד לא סטנדרטית ולקבל מהפתרונות תוצאות מעניינות בפני עצמן כגון הבסיס האורתונורמלי של גאוס-הרמיט ל L_2(R). אם ישאר זמן נדבר גם על ההצגות האי-פריקות של אלגברת הלי SU(2) שבה משחקים מבנים אלגבריים דומים תפקיד מרכזי.

ההרצאה השנייה 17:00-18:00 תועבר על ידי נעם קולודנר.



כותרתקוארדינטות פלוקר:
אבסטרקט: בהרצאה הזו אני אעביר נושא קלאסי בגיאומטריה אלגברית, אבל אני מתכוון  להתייחס לנושא כאילו היה נושא מתקדם באלגברה לינארית.
יהיו n וm מספרים טבעיים כך שm גדולה שווה לn. ותהי M מטריצה בגודל n*m בעלת דרגת שורות מלאה. נחשב את כל המינורים בגודל n על n.  בהרצאה זו אענה על השאלות הבאות: מה אפשר ללמוד על המטריצה M מאוסף המינורים הn על n שלה? כיצד ניתן לשחזר מידע זה מאוסף המינורים? אם נתייחס לM כמערכת משוואות לינאריות מה ניתן ללמוד על מרחב הפתרונות שלו? בהינתן m בחר n מספרים האם ניתן לקבוע שהם מינורים של מטריצה כלשהי?
לכל השאלות האלה יש תשובות יפות ומעט מפתיעות וההוכחות כוללות טריקים מאוד יפים עם דטרמיננטות.